24 October 2011

seharian di Hospital Serdang

Minggu lepas ada banyak benda yang kena buat dalam satu masa . tapi alhamdulillah dapat manage time dengan baik dan kerja dapat disiapkan on time. alhamdulillah terima kasih dekat kawan-kawan yang banyak membantu sepanjang menyiapkan kerja-kerja yang tak pernah habis. stress menggila semester ni . oklah tak nak melalut banyak, hari ni nak bercerita sikit pasal hospital visit untuk subject Medical Imaging.

Dalam subject Medical Imaging ni setiap student medical akan diajar macam mana fungsi mesin-mesin hospital antaranya macam MRI(Magnetic Resonance Imaging) , CT Scan, Mammogram Machine, Anaesthetic Machine dan macam-macam lagi. dan apa yang dapat aku simpulkan visit kali ni sangat bermakna untuk aku yang sangat kurang ilmunya tentang mesin-mesin ni . Sepanjang visit ni berlangsung kami student medical dilayan dengan penuh mesra oleh ketua radiographer , Madam Siaw .

Hospital Serdang memang banyak mesin-mesin mahal macam MRI dan CT scan. CT scan harga dia 160K ye kawan-kawan. bentuk dia macam giant doughnut. dan fungsinya lebih kurang sama dengan MRI.bagi siapa-siapa yang tak pernah tengok apa ke benda CT scan dan MRI machine ni boleh google up sendiri keh . tak dapat nak upload gambar sebab internet sangat tak mengizinkan.

Objective visit ni adalah untuk memperkenalkan kepada student medical tentang fungsi dan cara operasi sesebuah mesin xray di hospital memandangkan kami belajar subject Medical Imaging semester ni jadi objective tercapailah kan. hahahaha~!

p/s: take care everyone. medical check up kena buat 6 bulan sekali keh. mencegah lebih baik dari mengubati :)






0 orang komen:

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS