27 July 2011

hari-hari yang memenatkan

hai korang . ape khabar? ni nak update sikit cerita semenjak masuk belajar balik . sekarang ni , walaupun baru beberapa hari kelas bermula tapi bagi aku yang dah nak masuk ke semester - semester akhir ni tak ada yang tak ada kelas untuk hari pertama . semua pun ada kelas jugak . hari - hari dekat sini terasa memenatkan sebab banyak benda nak kena disiapkan "on time" .

dua hari ni aku banyak jugaklah kerja . blog pun tak sempat nak jaga . semuanya gara - gara add and drop week . add and drop week ni kira macam kita boleh tukar lecturer kesukaan kita dan boleh tukar jadual belajar berdasarkan kekosongan . malangnya semester ni , banyak lecturer kesukaan aku tak dapat . jadinya kenalah buat add and drop ni . yang memenatkannya bila nak kena berundinglah . nak kena mintak tolong lecturer add kan sendiri subject dan kelas yang aku nak . dan nak jumpa seorang lecturer boleh tahan berejam jugaklah . T_____T

alhamdulillah lepas berunding semuanya , hanya satu saja subjek yang aku tak dapat lecturer feberet yang lain semuanya ok . lepas tu tak cukup dengan hal add and drop subject sekarang aku kena cari supervisor yang sesuai untuk Final Year Project Degree Semester 1 dekat sini . memandangkan lecturer medical dan pelajarnya tak ramai jadinya kena lah berebut untuk dapatkan lecturer yang terbaik . akhirnya aku dan kawan - kawan sepakat memilih Sir kitorang semester ni Mohd Syazwan Md. Yid sebagai supervisor .

die lecturer baru , tapi aku harap dia dapat bantu aku dan kawan - kawan untuk FYP ni sebab FYP Degree Semester 2 banyak kot kredit hour nya , 6 kredit hour kot . kalau tak dapat A susah lah aku nanti . tak memasal pointer menurun dan lepas habis tamatnya FYP ni aku akan terus berpraktikal dan kalau ada rezeki dapatlah aku bekerja . semuanya penting , sekarang semuanya tak boleh di ambil mudah dah . dan sekarang bukannya masa untuk bermain . stress sangat ok . hanya mampu solat dan mengadu pada Allah .


0 orang komen:

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS