07 April 2009

theraphy untuk diri sendiri : senyum please!

Senyuman adalah ibarat perhiasan batin, yang membantu mengindahkan perhiasan lahir yang kurang cantik.

Dengan senyum,ke mana pun kita pergi,bersinarlah di sana cahaya kegembiraan.Tidak ada urusan yang berat dalam dunia ini.Semuanya dapat diatasi.

Senyumlah,supaya alam turut tersenyum kepada anda.
Teranglah bahawa senyuman doktor ialah malaikat rahmat yang turun ke bumi.

Senyuman itu kelopak,ketawa itu bunga yang sempurna kembang.
Jangan tertawa melihat orang jatuh,kerana jarang seseorang itu jatuh dengan sengaja kerana ia sakit.Tetapi bersyukurlah kepada Tuhan,jika tidak jatuh dalam perjalanan yang sulit.

Bicaranya ...ialah senyum.

Dibawanya senyum matanya,dirasakan hari hujan.Dibawanya gelak pipinya,dirasakan hari panas.

Jangan engkau tertawa di tempat yang tidak menghairankan,jangan berjalan tanpa mempunyai maksud,jangan bertanya tentang yang tidak perlu padamu,jangan sia-siakan hartamu dan memperbaiki harta orang lain,yang dikatakan hartamu ialah yang engkau pergunakan buat amal,dan harta orang lain ialah yang engkau tinggalkan.

Berapakah harga ketawa yang diakhiri denagn ratapan dan tangisan?Tentu tidak semahal harga sedu-sedan yang diakhiri dengan senyum-simpul.



p/s : ahaha tembam lah..macam semangkuk pinggan je muka..aku tak berapa faham apa yang tersirat dalam ayat-ayat ni..tapi marilah kita senyum kawan-kawan..hehe

9 orang komen:

fezaL Mohd said...

senyum tawa riang.
ayoh kita

senyum sokmo haha ;)

pal7 said...

senyum lah..senyum lah..
ahai cekmek molek..

lalala

joegrimjow said...

jom jom jom senyumm
hehe

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

senyum laa sayang...


<3 wit luv, Qa~


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Monkey D Luffy said...

cair aku

larikkkkkkkkkkkkkkkkk

kueh bakar said...

senyumlahhhh

kayteeze said...

Salam...

Kak tie senyum sorang2 tak pe ke ??

vidadarisakura said...

senyumla...senyumla..
wahai cek mek molek..hee

牛五花Orange said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS