02 April 2009

aku suka ijn a.k.a institut jantung negara

sebenarnyakan awal-awal pagi aku dah pergi ke IJN ni tau..
mesti ingat aku ade sakit kan?
taklah..
aku ke sana sebabnya meneman makcik aku untuk di interview di sana..
ngantuklah jugak..
aku tidur-tidur ayam je semalam..
betul-betul terlelap pun pukul 4 pagi..
aduh..ngantok tahap gaban punya..
tapi tak apalah memandangkan makcik aku tak tahu IJN di mana..
aku pun teman lah dia pergi..
okey bukan ini yang aku nak cerita sebenarnya..
kenapa aku suka IJN?
pertamanya..
layanannya..
best sangat..
aku suka bila tengok penyambut tetamu dia orang ni..
sangat mesra dan suka tersenyum..
awal-awal datang tu ada seorang brother tu dah ucap selamat pagi kat aku dan makcik aku..
lepas tu dengan pantasnya dia tanya aku..
"nak pergi mana dik?"
aku pun jawablah
"bang..tempat HR kat mane ek?"
"HR ek? adik jalan terus blablablabla lepas tu belok kiri blablabla nanti ada jumpa HR punya tempat."
"oh..terima kasih."
servis yang sangat cemerlang pada aku..
terasa macam best pulak..
ceria pagi aku walaupun muka toya tak cukup tidur
aku dan makcik aku pun berlalu pergi
aku suka IJN lagi..
sebabnya..
keduanya..
orang-orang dan staff nye..
huh first class lah dekat sini..
sangat-sangat membantu aku yang tak tahu langsung tempat-tempat dekat ijn ni..
hehehe
mereka tak sombong bantu aku cari jalan dan cafe dekat sini..
siap bawak pergi betul-betul depan cafe takut aku sesat..
owhh..
sukanya..
kalau macam ni aku masuk hospital hari-hari pun tak apa..haha
aku kalau pergi restoran atau hospital perkara-perkara yang mesti aku tengok adalah :
-tahap kebersihan
-layanan
-mesra pelanggan atau tidak
hehe aku rasa bangga bila ada tempat-tempat macam ni dekat negara aku..
walaupun aku bukannya staff atau pun pekerja..
tapi bila tengok ada orang-orang macam ni dalam negara ni..
tiba-tiba rasa macam..
oh ada lagi orang yang berperikemanusiaan dekat dalam dunia KL ni..
hahaha
itu saja untuk hari ini..
chaow

4 orang komen:

pal7 said...

malaysia harus kaya dengan budi bicara..

*brader tu wat2 tanya eira sbb dia nk ngorat eira lah..haha

fezaL Mohd said...

nama pown IJN tmpt
musti layann yg besh

laen la
hospital kerajann

agak kureng ckit.

BabyJane[The Juliet] said...

IJN tenang
:D

Alan said...

adehh itupun best ke hehehe..try pergi balai polis lak hehehe

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS