03 March 2009

aku takut dengan orang gila!!

kenapa?
sebabnya ada satu insiden ni yang buat aku takut sampai arini..
boleh kata aku fobia la jugak..
ni semua gara-gara aku jumpa orang gila di kotaraya..
adui..
ceritanya macam ni..
aku dalam perjalanan dari kotaraya nak ke stesen lrt di plaza rakyat..
waktu tu aku memang dah nak balik ke chempaka dah pun..
nasib memang tak menyebelahi aku..
sudahlah hari itu aku pakai baju kurung..
hujan renyai-renyai lagi..
ayu tahu..huhu


sekali datang lah seorang mamat ni..
dari jauh nampak macam okay je..
sekali datang dekat orang gila daa..
macam mana aku tahu?
die duduk tengah-tengah jalan tersengih2 cakap sorang-sorang..
dan dengan selumber radak nye die menegur aku pada hari tu..
aku yang dah nampak die tak berapa nak betul hanya membatukan diri..
die pun tanya aku..
"dik cantik hari ni?"
aku dengan muka tak berapa nak "pergi" hanya tersenyum jela..
sambil tu aku meneruskan perjalanan aku ke stesen lrt tu..
tak sangka pulak mamat gila ni asik ikut..
dah lama-lama aku pun naik takut lah kan..


dalam hati tanya jugak..
"pehal mamat ni asik ikut aku je?"
aku pun buat-buat tak geti dulu..
lama-lama dia memang betul-betul ikut aku..
dah siap nak tarik beg dah..
aihh tak boleh jadi ni..
aku pun jalan lah cepat-cepat..
die pun percepatkan perjalanan die..
cis memang jadah betul..
aku yang ketakutan ni pun ape lagi larilah..
dengan baju kurung lagi..
angkat kaki secepat mungkin..
adoi..dapat bayangkan tak berlari pakai baju kurung?
seksa mak noks..hahaha
lepas ni tak mau jalan sorang-sorang lagi kat kotaraya..
bahaya sangat..
peragut pun banyak..
macam-macam jenis orang boleh jumpa


p/s :pengalaman ni je dah buat aku takut nak keluar rumah..kenapa banyak sangat orang mintak sedekah dan orang gila ye sekarang??takutnya lah aku..Kuala Lumpur macam-macam jenis manusia aku jumpa..orang bangla..orang indonesia..orang vietnam && myanmar pun ade jugak isk..yang paling tak boleh blah orang nigeria pun ade dah..haihh

10 orang komen:

Costa Rica said...

eira eira....hati hati la...kl ni bukan saje ppn yang takut, laki pon takut nak kluar... ragut, pow, bunuh, colek, semua nya ada...pepandai la bawak diri... len kali bawak la bouncer kiri kanan..

farah liyana said...

dorg tak gila,
cuma sakit mental je.

ekkeke.

hati-hati yer dik.

kalo saya,
nampak dari jauh..
terus larikan diri..

xD

FaizalZul said...

die minat tue
hehehe

Monkey D Luffy said...

nasib baik aku tak tego ko ptg smlm... kalau x...

myzatulHanim said...

anim pon tkt ngan org gila.
bhy sggh dieorg ni.

skrg anim lg tkt time dlm lift.
urgh!
lg2 ngan laki.
seram lah!
tawakal jelah.

Siti Fatimah Nabihah said...

huhu.. takutnya sis! huhu.. seyes takut gler kalu jumpa org camtu! So sis pasni kena berhati2 k?

pal7 said...

eira hati2 tau..bahya..kalo dekat2 leh la pal tgok2an eira..pal jauh..xleh jaga eira..hehe

penuntut~ said...

org y xde skit mental lg ramai n lebih menakutkan...perogol, pembunuh, perompak, peragut sume tu sihat je akal tp xreti gune....org2 y skt mental lg untung sbb trjamin msuk syurga....so,jgnla prejudis terhadap pesakit2 mental ni....

Dato Paduka Masri said...

baru la kita tau dunia ni mcm mn.... hehehehehe....

epalgreen said...

nasib baik..
tuhan masih mahu menyelamatkan aku
syukurlah..
:)

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS