21 January 2009

kalau aku bulan..kamu apa?




semalam merupakan hari yang gembira dan juga hari yang sedih buat aku..kenapa?macam-macam yang aku fikirkan sampai menyesakkan kepala otak aku sendiri..hari yang gembira bila dapat melihat sang bulan di malam hari..walaupun aku bukanlah peminat sang bulan..ya aku lebih sukakan pantai dan laut.


tapi semalam macam datang satu ketenangan bila aku dapat pandang bulan tu..betul ke orang tua-tua cakap kalau kita rindukan seseorang pandanglah bulan itu makanya orang yang dirindui pasti merindui kita juga?benarkah.....?ya aku rindukan seseorang dan waktu ini aku betul-betul perlukan teman-temanku..tapi dimanakah mereka..??


aku mengelamun sendiri..dalam hati sempat juga aku bermonolog "cantik sangat bulan malam ni" indah sungguh ciptaan tuhan..kadang mahu saja aku jadi sang bulan..yang selalu ditatap dan selalu dirindui yang selalu menerangi di malam hari..tapi ada ke orang nak rindu aku?hahaha please stop dreaming eira...kalau aku jadi bulan kamu mahu jadi apa ya?


mestilah sesuatu yang hebat kan?aku tak tahu fikiran aku menerawang ke mana..hilang pertimbangan..

sekadar mentafsir diri dengan hadis dibawah..




sampai sini dulu...........................

11 orang komen:

pal7 said...

kalau kamu sbg bulan..biarla aku sbg pungguknya...cewah..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

alahai...

kamu rindu sapa sayang~

sEapUt "c@ said...

rindu kamu =)

K-A!R-yL ohh KhairiL's said...

mnanti sesorg kerr...

epalgreen said...

xla..
tengah serabut
:(

Monkey D Luffy said...

ko jadik bulan... aku ucap terima kasih... terang malam ku... hehehe

Adry said...

"Engkau laksana bulaaaan.... Yang tinggi di atas kayangaaannn.... "

hehehe... lagu P Ramlee daa...

Ehem... rindu saperr tu?? cakap jerr tak yah sesorok... hehe

epalgreen said...

jangan salah sangka..
i miss my mum so much..
she's currently staying at Penang

:)

alan said...

Jikalau adinda rembulan, kekanda jadi bintangnya

prosa klasik hehehe

*i.am.me.for.myself* said...

kalau kamu jadi bulan
saya nak jd pencerap bulan arr kot.. buleh tau bila anak bulan puasa n raya nak muncul nanti..

nadia said...

eh? btol ke bila kita rindu someone tgk bulan so nanty org tu rindu kita blk?
whoa. whoa. na try la. hekhek. bia dia rindu saya. bia die meronta ronta rindu saya. huahuahua! ;p

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS