20 January 2009

jangan menangis sayang :)


maaflah entry kali ni berkisar pada pengalaman aku saja..aku menulis sekadar berkongsi apa yang aku rasa dan tempat untuk aku meluahkan dan mengadu hanyalah di sini..blogku yang aku sayangi ni..peringatan awal buat semua kalau ada yang terasa dan tidak berpuas hati dengan tulisan aku ini diharapkan dengan rela hati angkat kaki laa ape lagi..ahahaha..okey kembali serius..biarlah aku buat penegasan disini.."menangislah kamu jika perlu sahaja" sebabnya kalau lebih-lebih sudah macam kassim selamat pula..jangan sampai buta ye kawan-kawan..sekadar mengingatkan diri sendiri dan juga kamu..kamu sekalian..


sedar tak kadang-kadang dengan cara menangis kita sebenarnya melepaskan sebeban besar beban di kepala kan..dulu aku seorang yang sangat-sangat suka nangis..atau dalam erti kata lain cengeng!!..tapi itu semua waktu bercintan-cintu dulu..sekarang tak lagi..memandangkan aku dah menggunakan fungsi akal fikiran aku yang waras ni aku rasa menangis bukanlah jalan untuk menyelesaikan masalah tetapi sekadar meredakan ape yang terbuku di hati saja.ada beberapa faktor yang buatkan kite-kite semua ni menangis secara kurang sedar  sebenarnya..


  • menangis kehilangan orang tersayang
 aku percaya semua orang mesti ada pengalaman sendiri dalam bab ni kan..semua orang pasti pernah merasa peritnya alam percintaan..apa yang aku nak sampaikan kat sini tak perlulah menangis meratap macam nak gila kalau kehilangan lelaki/perempuan yang kau sayang sangat tu..sebabnya walau macam mana kau nangis pun menangis air mata darah sekali pun kau tetap dah kehilangan dia..kita menangis di sini sedangkan dia di luar sana bergembira..sangat tak berbaloi ..tak salah menangis tapi jangan sampai makan diri...kena berani terima kenyataan!

  • menangis ketika berlaku kematian
 aku sebenarnya tak suka menangis bila berlaku kematian..aku ingat lagi aku menangis waktu arwah atuk aku meninggal dulu..aku sangat rapat dengan arwah atuk dan aku macam tak boleh terima atuk dah pergi..berhari-hari aku nangis menatap pemergian atuk..tapi bila difikirkan balik bila aku menangis aku menyeksa arwah je..allah lebih sayangkan dia jadi aku perlu teruskan hidup walaupun tanpa arwah atuk..yang hidup pasti akan mati kan..dah tertulis di Loh Mahfuz pun..

  • menangis kerana gembira/ tangis syukur
ni boleh diterima pakai..menangis kegembiraan pun satu cara kita mengekspresikan perasaan kita kan..ade orang menangis waktu nikah la..waktu konvokesyen laa..biasalakan semestinya terharu bila tengok hasil penat lelah berhasil dan bukan menggembirakan diri sendiri je tapi orang lain jugak..ade jugak yang menangis bila menang nombor ekor..menangis sebab tak sangka dapat duit banyak kott..hahahaha


aku rasa ini saja alasan paling munasabah pun kalau nak menangis..bila kita menangis hanya buatkan kita sedih je..hidup ni terlalu indah untuk disia-siakan dengan tangisan..mulakan harimu dengan senyuman pasti hati yang gundah kembali ceria ^-^ chaowwww

9 orang komen:

iyayaya said...

mestilah kite akan menangis biler kite kehilangan org tersyg
tpi for me
if kite nageskan kerana lelaki yg tinggalkan kite
x payah lah
buang mse

NedDy said...

Erm neddy pun mmg kaki nangis. prob ckit nangis.. tp smlm Mr khairul dh menyedarkan neddy yg org yg sll nangis ni hati dia tak kuat. then byk efect diri klu kuat nangis.

so, jangan menangis sayang..

** pernah nangis mcm org gila mase putus cinta 1st love dulu..ehe..mcm org bodo lak rasa..

HEMY said...

aku hero jepun..hero jepun nangis...ehehehe

apei budak kampung said...

nangis elok untuk hilangkan stress. menurut info yang gua baca dalam paper pagi tadi.

pal7 said...

kalo rase nk menangis..nangis la sepuas2 nye..jgn tahan2..x elok..

sume manusia penah nangis..

*kali terakhir pal nangis ms thn lepas..ade selisih fhm ngn abg pal..kate2 dia sgt3 menusuk kalbu..pal nangis sbb xthn sgt kemarahan dihati..tp nk wat cmner..xle nk lepaskan amarah tuh sbb pal masih respect dia sbg abg pal lg..kalo org lain da lame pal pukol smpai biru..sumpah...

ahmdsyhmi said...

saya pun pernah nangis dulu2..

heeee

bila lepas nangis rasa macam dah lepas satu beban yang berat sangat

Monkey D Luffy said...

tgk anime one piece pun blh nangis ooo...

Erieq said...

orang yg tak menangis tu.,dalam hati nya ada batu huhuhu :P.,jangan silap.,tak semua orang menangis mengeluarkan air mata.,klu aku sedih.,hati aku yg menangis.,huhuhu

mYshah said...

hahaha monkeyDluffy aku pon nangis seyh tgk one piece... caya lah

nway eira xsalah untuk nangis, n btol, nangislah bila perlu sahaja tu, keterlaluan org nek rimas plak.

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS