26 December 2008

mutiara kata kehidupan

  • Hidup ini bukanlah suatu jalan yang datar dan ditaburi bunga melainkan adakalanya disirami airmata dan juga darah.
  • Kehidupan ini tidak menjanjikan kebahagiaan sepanjang masa. Kadang kala manusia diasak dengan pelbagai dugaan dan ujian. Sekiranya lemah, kita akan terus hanyut mengikut kata hati dan tidak berusaha mencari penyelesaian untuk menyelamatkan diri dan keadaan.
  • Hidup di dunia ini tidak ubah seperti seorang musafir yang sedang bernaung di bawah sebatang pohon yang sebentar kemudian pergi dan meninggalkan pohon tersebut.
  • Kehidupan itu adalah suatu nikmat bagi orang yang menghargai dan menyedarinya.
  • Hidup ini bukanlah seperti habuk yang berterbangan oleh angin. Hidup kita bukan tiada maknanya. Setiap kita mempunyai misi yang besar di dunia ini. Setiap kita! Bukan cuma segolongan manusia, atau sekumpulan orang. Selagi kita bernafas, selagi kita tidak ditalkinkan atau dikuburkan, hidup kita mempunyai misi.
  • Ramai orang melalui hidup ini tanpa mengerti betapa pentingnya mereka kepada umat sejagat. Lalu apabila sesuatu musibah menimpa, mereka mengambil jalan untuk memusnahkan diri kerana tidak sanggup menanggung hebatnya dugaan.
  • Ingatlah tidak ada arang batu yang menjadi intan tanpa melalui tekanan demi tekanan. Hidup yang melalui kesukaran dan dugaan adalah untuk menjadikan kita lebih kuat dan lebih memahami orang lain. Cuma hati yang pernah dilapah, boleh merasa besarnya erti kasih dan sayang sesama manusia.
  • Kita mempunyai hak dan kemampuan untuk mengemudikan sendiri hidup kita. Jika mahu berjaya dan bergembira kita mestilah mengikut corak, pemikiran, sikap, perangai dan pegangan orang yang berjaya.
 
p/s : lagi 2 ari abang aku akan bertunang..huuuh penat berganti2..uwaaaaa

4 orang komen:

Kapten Luffy said...

hidup kita... buat lah sebaiknya ek

mYshah said...

just do it [nike]
moving forward [toyota]
huuhu
live ur life to the best

kalau family kahwin/tunang, mmg pnat ^^

ezanykun said...

live the life the way you want (^_^)y

p/s: boleh ke camni.. hehe..

Tat tadaaa..... said...

Adapun begitu,
Mutiara kata tidaklah sama
seperti ekspres mutiara dan
Nasi goreng mutiara.. yang bleh
Balik kampong dan makan sampai kenyang.. Huhuhu...

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS