29 January 2011

raja lawak musim 5 : mesti nak tengok R2



hai semua . hari ni aku terasa nak publish satu lagi draft yang ada dalam blog ni . kira dah lama dah draft kan sebab belum ada idea nak tulis apa , tapi hari ni meh aku nak ceritakan sesuatu dengan korang . aku pasti semua orang ada tv di rumah kan? tapi aku tak pastilah kalau semua rumah dekat Malaysia ni ada astro sebab ada juga yang tak ada astro kot . apa-apa jelah . oklah ni nak cerita sikitlah , dalam banyak-banyak channel dekat astro tu , channel yang pasti aku bukak mestilah HBO , Ria dan yang paling kena bukak setiap hari Jumaat malam Sabtu mestilah Raja Lawak weh . memang satu rumah kot tengok . lepas tu berdekah-dekah ketawa satu keluarga .


ni antara peserta-peserta yang berjaya lepas pusingan kelayakan . ada yang hebat dan tak kurang jugak yang membosankan . peserta-peserta yang bertanding seperti Bobo , Epy , Kopi-o , Leman , TBO , R2 , Balas , Pukaw , Nazmi , Man , Lucky dan satu-satunya peserta dari kumpulan wanita , Kami . setiap minggu memang kami satu keluarga menunggu lah rancangan raja lawak ni dan juri yang komen persembahan pun boleh tahan lawak juga macam Afdlin Shauki , Sathiya dan David Teo . yang David Teo ni aku selalu macam pening bila dengar segala tutur kata-kata yang keluar dari mulut dia . berbelit jugaklah Bahasa Melayu yang dia pakai dari Mr. Baby face kita , Sathiya yang boleh tahan lagi faham Bahasa Melayu dia .



dah nama pun Raja Lawak kan , tak ada mamat dua orang ni tak bestlah kan . sebenarnya bagi akulah kan dia orang ni pengacara yang sempoi sangat , paling penting kelakar dan pandai ambil mood penonton . walaupun lawak dia kadang-kadang keterlaluan dan tak masuk akal , aku tetap terhibur . dan aku akui dia orang ni memang berbakat terutama sekali Zizan . sangat-sangat bersahaja pengacaraannya . aku rasa setakat ni belum ada lagi pelawak yang dapat menggantikan tempat pengacaraan dua orang ni . mungkin Nabil dan Along Raja Lawak boleh lah kot :P

dan dalam raja lawak musim ke 5 ni persembahan yang aku paling nanti-nantikan mestilah dari kumpulan R2 . memang persembahan yang diketahui ramai kot kelakar . dibintangi oleh dua orang lelaki iaitu Rahim dan Ridhzuan memang suka ah dengan dorang ni . memang aku ketawa punya sampai meleleh-leleh air mata . bagi yang tak pernah menonton Raja Lawak musim ke 5 dan tak kenal siapa R2 ni , dekat bawah ni ada aku letakkan gambar dia orang .


kalau nak tengok dia orang ni punya persembahan , bolehlah tengok dekat youtube . semalam punya lawak pun boleh tahan lawak ah . memang ketawa je dari awal sampai akhir . sempoi ah dia orang ni . aku harap sangat raja lawak ni akan terus ada lepas ni . sebab bukan senang nak tengok orang Melayu yang boleh buat persembahan komedi secara live kan . jadi bakat-bakat yang ada tu patut kita cungkil lah . tapi biasalah kan kalau ada je orang yang baru nak naik mesti banyak halangan punya . semoga dia orang ni menang lah raja lawak ni . sebab memang dah nampak potensinya . all the best R2! dekat bawah ni antara persembahan yang aku suka sangat tengok .



2 orang komen:

s h i d a t said...

R2 saya rasa biasa sahaja sbb yg buat lawak cuma pakcik tu seorang sahaja thn yg lg sorg tu macam cuma jadi backup sahaja.

saya suka Nazmi! lawak sangat tapi kelemahan dia selalu lupa.

eira said...

@s h i d a tsetiap org ada pndgn masing2 kn..ape2 pn semuanya hbt2 sbb brjye msk rje lwk :)

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS