03 January 2011

azam tahun baru dan checklist masuk hostel :P

hai semua . rasanya belum terlambat lagi nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2011 . dah 3 hari pun 2010 meninggalkan kita dan sekarang kita di tahun baru . baru lah sangat . apa yang baru? kalau tanya siapa-siapa pun mesti azam punyalah yang baru . macam orang lain jugak aku pun ada azam tahun baru jugak . mana aci korang je . hehe :DD . ok lah aku pun sebenarnya buat azam ni sebab aku nak ada target dalam diri aku . bila ada target sekurang-kurangnya aku boleh tahu aku berkemampuan ke tak nak capai apa yang aku azamkan ni . jadi azam tahun baru aku mudah je :

1. aku nak naikkan pointer aku setinggi-tinggi yang boleh sebelum habis degree tahun 2012 .
2. aku nak kurus yang sihat . diet secara sihat
3. aku nak simpan duit ASB sebanyak yang boleh untuk bayar balik pinjaman aku nanti .
4. aku nak banyakkan lagi solat-solat sunat dalam seharian dan banyakkan baca Al-quran untuk tajamkan        otak dan murah rezeki .

itu saja azam aku yang aku nak sangat buat untuk tahun ni . harap-harap berhasil lah sebab bila ada macam-macam halangan sikit aku mulalah kang nak menggelabah . cukuplah 4 dulu , kalau banyak pun tak terbuat susah jugak aku nanti . dan dekat bawah ni checklist aku masuk hostel hari Khamis ni . berdebar jugaklah kan sebab lain-lain kelas dengan budak-budak kelas aku . aku dahlah ambil medical electronics , tak ramai pelajar pulak tu . tapi tak kisahlah sebab ni baru sikit dugaan kan . kawan boleh dicari . cuma aku harap nasib selalu menyebelahi aku semester ni . semoga dapatlah lecturer yang bagus-bagus dan sporting . aku tak suka belajar    dalam keadaan banyak tekanan . nanti aku pulak yang tertekan dengan diri sendiri sebab aku ni jenis yang banyak fikir orangnya hehe .

1. cadar , comforter
2. bantal 2 bijik , 1 bantal kecik :P
3. baldi
4. berus baju , sabun pencuci
5. berus gigi , ubat gigi
6. body wash , shampoo
7. minyak angin : minyak yu yee , minyak kapak , vicks
8. seterika
9. water heater
10. charger nokia haha :DD
11. lock untuk laptop
12. hanger
13. carpet
14. ubat-ubatan : panadol , ubat selesema , ubat batuk
15. extension suis
16. elmo , frame gambar ehem-ehem .  ok ni gedik :P
17. body lotion , pencuci muka , bedak dan barang-barang kekemasan diri
18. selipar jamban
19. kain basahan huahua :P
20. telekung , sejadah , surah yassin
21. mug , mangkuk makanan , sudu , garfu
22. milo , susu , gula dan teh
23. printer , kertas A4
24. puncher , gunting , tisu , kain lap


ok ni semua barang-barang yang wajib ada untuk permulaan masuk hostel huahua . memandangkan kelas bermula dalam minggu depan jadi tak payah lah nak bawa macam-macam sangat . sebab rumah aku dekat je dengan tempat belajar . setengah jam je dah sampai . hari Sabtu dan Ahad ni aku boleh balik lagi angkut barang . kenapa aku pilih untuk duduk dekat hostel? sebabnya aku malas nak ulang-alik banyak kali kalau ada event , lab dan assignment berkumpulan yang kena buat . kalau duduk hostel tak ada lah serabut nak ke hulu ke hilir . pengurusan masa tu penting . ceeeewah :DD . study smart bukan study hard . semangat!!!

4 orang komen:

Anna said...

wow! mmg b'semangat ni, he3 bagus2~ ;) goodluck in studies!

eira said...

@Annahehe thanks anna

ajiem said...

chewah...
gud2..
slmt dtg ke BMI....(^_^)
hope u can be my secretary again..hik3..

eira said...

ajim : insyallah . thanks :)
same goes to you

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS