18 January 2011

allergic kerang :DD

hari ni aku nak cerita pasal allergic . aku ni senang jugak nak kena allergic sebenarnya . dan aku allergic sangat dengan kerang wuwuwuw . walaupun pada hakikatnya kerang sedap kot buat sup nyum2~! nak dijadikan cerita lah kan adalah satu hari waktu baru masuk belajar ni . waktu tu waktu nak bersarapan lah kira . aku ni pulak pantang nampak kueh teow . kalau pagi-pagi tu ada kueh teow memang aku songlap habis punya . haha tipu la kan nak songlap habis , songlap sikit-sikit jela sebab nak sarapan je pun . tengok macam sedap je ah kan kueh teow makcik cafe tu buat . aku pun ambil lah dengan kuantiti yang sederhana . 

tapi boleh pulak lah aku tak perasan dalam tu ada kerang . dalam pada tengah syok-syok makan tu , sekali ternampak kerang ah . dalam hati kata , tak apa kot kalau aku ambil buat rasa-rasa sikit . sikit je huhu . pastu makan jelah kan kerang tu . balik je hostel tak ada rasa apa sangat lagi . sekali dah setengah jam lepas makan kerang dengan kueh teow tu kan , haa haameeeeeekkk kawww~! habis gatal-gatal badan aku . aku ni memang dah tau aku allergic dengan kerang , kena sikit air dia pun aku dah gatal-gatal badan ini kan pulak kalau makan kerangnya kan . memang mencari nahas lah kan . huhu sampai ke sudah tergaru-garu . gatal dia memang kalau garu memang merah habis ah . dah garu-garu banyak kali dah tentu-tentu pedih punya . letak pulak cream doktor bagi , lagi lah bertambah pedih . last-last habis merah kulit aku . huhu padan muka dekat diri sendiri T_____T

tapi aku memang tak nafikan lah kan , kerang tu sedap sebenarnya . mak aku waktu mengandungkan aku dulu cukup suka makan kerang . tapi bila aku dah lahir , aku pulak yang tak boleh makan kerang . cis tak aci betul T____T . kadang-kadang tu kan aku memang malas nak pantang makan , sengaja je . sebat je kalau terasa nak makan tapi lepas tu memang menggaruk lah kan . huhu . setakat ni memang kerang jelah yang aku paling allergic . makanan-makanan lain tak ada pulak buat kulit aku kemerah-merahan . tapi tu lah kan , benda yang kita tak boleh makan tu lah kita nak sangat makan . kadang kena jugak sepatah dua kata dari ayah dengan mak , tapi buat pekak je . 

pasal kehidupan dekat universiti pulak , biasalah kan . dah nama pun pelajar kan memang kena belajarlah kan . assignment dah mula dapat , kerja makin banyak , duit pun makin banyak habis . banyak habis dekat buku-buku yang tak tebal mana tapi harga nak tebal je :P . syukurlah . awal-awal ni memang aku tak nak main-main nak tumpu betul-betul sebab takut lagi banyak pulak tak faham nanti . tu je buat masa ni . tata xoxo 

0 orang komen:

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS