28 January 2011

3 idiots : kelakar tak ingat punya movie :)




comel kan dorang duduk dalam tempat duduk tu ? siapa-siapa yang tak tahu lagi bentuk apa sendiri fikirlah bentuk apa . haha . sebenarnya kalau nak ikutkan ada tayangan di hostel cerita ketika cinta bertasbih dengan 3 idiots malam ni pada pukul 9 , tapi aku tak pergi pun sebab aku balik rumah . biasalah kan hari minggu adalah hari untuk balik rumah . hehe . ok lah yang benarnya dua-dua movie ni aku dah tengok dan dua-dua pun memang best . jadi kepada semua pelajar hostel BMI selamat menonton . tak rugi RM1 yang korang laburkan untuk tengok dua movie ni . serius tak tipu . tapi hari ni aku nak cerita pasal movie 3 idiots saja , sebab aku rasa cerita ketika cinta bertasbih dah ramai yang tengok kot . cerita 3 idiots ni mungkin ramai yang tak pernah tengok lagi . sebenarnya jugak cerita ni dah lama dah pun keluar , dan aku pun dah banyak kali tengok sebab tak bosan dan sangat kelakar . dalam cerita ni para pelakon dia yang pastinya nak yang ada rupa paras yang handsome menawan , antaranya macam Aamir Khan , Kareena Kapoor , R. Madhavan , Sharman Joshi . siapa yang tak kenal Amir Khan dengan Kareena Kapoor , korang mungkin bukan peminat hindustan macam aku , satu masa dulu .

aku rasa ada sebab kenapa BMI tayangkan cerita ni . sebab utamanya mungkin sebab nak tunjukkan kepada kita orang mengenai kehidupan budak-budak engineers to be macam aku dan kawan-kawan lain . oklah meh aku cerita sedikit sinopsis dia . nak banyak-banyak kena beli CD atau pun DVD dia ok . cerita ni berkisar mengenai 3 orang kawan baik di atas . dia orang ni semua ada cerita tersendiri dalam pembikinan dia orang ni untuk jadi jurutera @ engineers dan basically dalam kolej yang dia orang ditempatkan ni kebanyakkannya pelajar lelaki , biasalahkan kalau dah ambil engineering mana nak ada perempuan sangat . sebelum kedatangan amir khan atau pun nama dia dalam cerita ni Rancho budak-budak junior kolej dia orang ni memang selalu ah kena buli macam dekat bawah ni , tapi sejak dia datang senior kira tak berani lah nak kenakan Rancho sebab dia genius sebenarnya . cuma aku musykil sebenarnya kenapa cerita ni diberi nama 3 idiots .


p/s : gambar sedikit seksi , ihsan pakcik google :)

waktu ni memang kelakarlah sebab dia orang memang kena dengan senior . yang kelakar nya semua pelajar kena tayangkan sebelah punggung dia untuk di cop . sorang-sorang kena , sampailah si Rancho kenakan kejutan elektrik dekat salah seorang senior tu . dalam cerita ni , ada seorang professor ke Dean macam tu lah yang dipanggil Virus , virus ni kira otailah sebab dia memang seorang yang sangat tegas dan senang cerita dia ni memang tak bagi can lah dekat budak-budak ni . Virus ni ada seorang anak gadis jelita , Kareena Kapoor yang diberi watak sebagai seorang doktor .


ni lah Virus , amacam handsome tak :P


Watak Amir Khan sebagai seorang pelajar dilukis lain daripada pelajar lain. Pada hari orentasi pun dia dah buat `hal' . dia adalah pelajar yang radikal dalam melihat corak kaedah pembelajaran pensyarahnya, dan dia selalu beranggapan ada kaedah lain untuk cara mengajar. Dan kaedah yang ada sekarang bukannya yang terbaik. Sifat radikal dia tu menyebabkan dia kurang disenangi oleh para pensyarah dan pelajar yang kaki study. banyak lagi sebenarnya kejadian kelakar dan mencuit hati yang tak nak aku ceritakan sebab nanti tak bestlah kan korang dah tau semua . tapi sebagai hint untuk cerita ni aku nak korang tengok sendiri trailer ni ok 

14 orang komen:

Fatehah A. said...

part plg kelakar masa dia buat jahat kat budak skema tu, masa budak tu wat ucapan kat dewan. sakit perut gelak.

lagi 1 cter ni best gler sbab sanggup berkorban utk kawan2 dia. menangis jugak la tgk cter ni.

rasanya dibagi nama 3 idiots sebab pada pandangan lecturer sume, diorg ni cam nakal je. ikut suka hati je nk wat apa.padahal amir khan tu cerdik gila.

memang xleh lupa r part kakak kareena beranak tu. suspen gila

eira said...

hahaha tau xpe..
memang kelakar kan?
tulaa..
lawak dia pun santai-santai je

Cik Ros said...

dah tengok cerita ni..mmg klakar...

Amir Syahir said...

dah tgok 2 kali..terbaik

ajiem said...

terbaek citer nie...sesuai tuk engineering student..kn3..(^_^)

eira said...

@diari hiduptak rugi tgk byk kali kn ?

eira said...

@hiromemang terbaik :)

eira said...

@ajiemhehe aah..ssh nk tgk cite hindustan yang ada kualiti

Anonymous said...

kwan sy pon ckp creter ni besh!..tpi sy pon xsempt nk tgok lgi,huhu2..tpi cam nk tgok jek rmai jek kp klaka..

eira said...

@senydreamcepat2 tengok..sebab bestt!

nazirulhazwan~ said...

filem terbaik.hehe
takde nak guling2 sgt, puak2 kemeterian pelajaran kene tgk cite ni.haha

eira said...

@nazirulhazwan~tau xpe..kalau tak kesian kat student :)

Myra said...

aal izz well :) suka sgt cite ni!!!

eira said...

@Myrahehe.. best

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS