12 December 2010

entri emosi siket :D

hari ni nak bercakap tentang kepercayaan. entri ada sikit emosi ada sikit sedih. sebab aku sendiri pun tak tau kenapa. teras pada kehidupan kita yang sebenar ialah kepercayaan kan? contoh paling utama kepercayaan yang Allah itu wujud dalam diri setiap umat islam di dunia ni. ok tinggalkan yang itu. tu sebagai contoh saja bagi yang tak faham apa itu kepercayaan. aku nak cerita sikit perihal diri aku. aku ni sebenarnya orang yang paling susah nak percaya. itu aku anggap sebagai kelemahan diri ni yang memang tak dapat nak ubah lagi. aku dah cuba, banyak kali. tapi hampa. mungkin aku perlukan lebih banyak masa untuk faham diri aku sendiri. aku sebenarnya seorang yang easy going, tak banyak kerenah, banyak ikut je ape yang orang kata asalkan aku rasakan ianya betul dan aku suka fikir banyak kali dulu baru ambil tindakan sampai orang kata aku ni lambat a.k.a lembap sikit. T_____T. sedih kau orang cakap macam tu tapi aku tak ambil kisah sangat sebab memang betol pun sebenarnya haha :DD


tengok macam gula-gula dalam balang ni, manis je kan bila bersama. cuba kalu dah pecah berderai balang tu habislah hancur cokelat-cokelat yang ada dalam balang tu kan. setiap yang manis mesti ada pahitnya macam tu jugaklah bersahabat. aku sebenarnya tak suka sangat nak emo-emo dalam blog ni sebab rasa dia memang tak best. tapi blog ni jela tempat aku luahkan perasaan. aku kan memang susah nak percaya kalau aku dah kena situasi yang sama berulang-ulang kali. contoh dengan kawan-kawan. kadang ada jugak kawan-kawan yang buat kita terasa hati, terpedas sana sini. bukan tak maafkan. aku sentiasa maafkan tapi itulah kepercayaan tu dah tak ada. jadi dengan sebab tu aku ni sekarang jenis yang sangat berhati-hati memilih kawan. kan aku dah kata aku cerewet~! haha. aku pun tak suka nak melaga-laga kan kawan. bila ada masalah yang aku boleh tolong aku akan tolong, tapi tengok pada keadaan jugak. sebab aku pun bukan jenis yang ambil tahu sangat hal orang. 


     I dont take things for granted ~!

kepercayaan ni sebenarnya boleh diubah.maksud aku dari yang buruk kepada yang lebih baik. kalau kita sendiri nak mesti boleh. tapi bergantung pada keadaan jugak.pokok pangkalnya semua tu perlu bermula dari dalam hati kita sendiri. peringatan untuk diri aku sendiri jugak supaya lepas ni lebih berhati-hati tak kira dengan kawan-kawan, kekasih dan yang sewaktu dengannya.

0 orang komen:

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS