11 August 2009

kalaulah aku punya pilihan..





pernah tak kau orang rasa yang dalam hidup ni kita banyak pilihan tapi kita sendiri tak tahu apa pilihan yang patut kita buat..?kenapa kalau bila kita dah buat pilihan ada yang perlu kita sesalkan??itulah orang kata manusia tak pernah puas..betulkan memang sangat betul dan aku mula rasakan perasaan yang sama..dalam hidup ni memang banyak pahit manisnya..yang manis akan kekal manis dan yang pahit pulak akan selalu dikenang dalam ingatan..itulah masalahnya..kenapa mesti yang pahit tertinggal dalam kotak fikiran kita??lumrah hidup tak selalu kita gembira tak selalu juga bersedih..itu aja pilihan yang kita ada..sama ada nak gembira atau memilih untuk sedih..jadi mengingatkan aku pada kata-kata orang yang lebih tua beringat sebelum kena..



aku tak tahu kenapa aku mudah sangat rasa putus asa semenjak dua menjak ni..mungkin disebabkan banyak faktor sekeliling yang aku rasa makin memakan diri aku sendiri..bila dikenang-kenang balik kalaulah dulu aku rajin belajar keadaan aku sekarang pasti berubah..kalaulah aku dengar cakap mak ayah dulu..hidup aku pasti akan jadi lebih baik..tapi hakikatnya nasi sudah pun jadi bubur..nak patah balik dah terlewat pilihan yang ada cuma teruskan apa yang ada depan mata dan terus cekal dengan apa yang bakal mendatang..inilah yang dinamakan hidup..mahu atau tak aku sudah pun membuat pilihan samada pilihan yang tepat atau sebaliknya..sangat sukar hidup sendirian dan sangat kuat cubaan dan dugaan yang datang hampir saja mematahkan semangat aku..kalau lebih banyak pilihan yang ada lebih banyak masalah dan penyelesaiannya..haih kalau la aku tak perlu memikirkan perkara-perkara yang terjadi serumit ni..dan aku paling payah bila terpaksa membuat pilihan soal hati dan perasaan..sangat rumit bila perlu jaga hati orang lain bila hati sendiri tak terjaga....isk


yang pasti setiap benda yang tak menjadi aku akan salahkan diri aku sendiri sebelum menuding jari ke orang lain..yang baik itu datang dari Allah s.w.t yang jahat itu datangnya dari aku sendiri..aku perlu banyak muhasabah diri..perlu banyak lagi perbaiki kelemahan diri..oh ya aku sangat sakit hati melihat perlawanan antara Manchester United dan Chelsea yang berlangsung semalam..teruk sangat dan memalukan..kalah disebabkan tendangan angin ataupun tendangan lemau dari pemain-pemain Man United kah?..apa yang aku perhatikan penjaga golnya pun bermain lemau semacam..hehe nasiblah bukan piala yang hebat-hebat..pada pemain-pemain MU sila tingkatkan lagi usaha ye(kata-kata penyedap hati je ni!)


p/s : harap-harap hari yang mendatang akan menjadi lebih baik dari hari-hari sebelumnya :)

3 orang komen:

joegrimjow said...

have more choices
have more opportunities

farah said...

comelnya layout!

:)

CR takde, Tevez takde,
MU jatuh la.

ekkeke.

keji punya statement.

err, bukak sis ckp,
org yg cakap..

:D

Monkey D Luffy said...

pilihlah aku jadi PM malaysia

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS