20 March 2009

hah..dah berak sembunyi bontot?haha

sepandai-pandai tupai melompat..
akhirnya jatuh ke tanah juga..


ini perumpamaan yang masih aku ingat lagi..subjek Puan Norazmah my second mother a.k.a teacher yang kelasss habis untuk subjek Bahasa Malaysia..terima kasih cikgu sebab ajar saya perumpamaan ini kerana ianya sangat berguna untuk seorang rakan saya saat ini..apa la punya tajuk untuk entri kali ni kan..haha ini hanya satu cerita yang perlu dijadikan pengajaran untuk semua..supaya sentiasa beringat bahawa setiap apa yang kita lakukan..kita haruslah bersedia dengan setiap kemungkinan yang bakal berlaku dan terjadi..jangan sekali-kali menipu dan menggunakan orang lain untuk kepentingan diri sendiri..kerana takut makan diri..haha samalah seperti peristiwa kali ini..


intro nya sedikit saja..
pernah tak kau orang mengalami situasi yang mana bukan kesalahan kau dan kau dipersalahkan seperti orang bersalah?haha apakah??wtf betul kan? wtf =what the fish ya!


ya..
itulah yang terjadi dan seperti kata Jard..
revenge is sweet..
dan aku sangat menyokong pendapat jard kali ini..
tetapi berlainan sedikit teorinya..
kerana yang membalas dendam bukanlah aku..
tetapi mungkin disebabkan beliau sudah terkena sumpahan barangkali..
maka nya..
terbongkarlah segala rahsia yang mengaibkan tentang dirinya..
dan dimalukan dengan dahsyat sekali..
oleh rakan baik sendiri..haha
hei..hei..
kau yang dah terberak..
janganlah sembunyi bontot..
silalah rasa tanggungjawab sikit..
mana-mana pergi pun bontot akan tetap berbau kalau tak basuh!!
hahahaha
jangan asyik salahkan orang boleh?
jangan asyik menuduh benda yang salah..
apa kau fikir kau tuhan??
hehe aku suka..
sangat suka
padan muka kau..
lain kali..
cermin diri..
belek muka kau lama-lama dekat cermin..
dan tanya diri..
kalau diri tak sehebat mana..
jangan menunjukkan kelemahan yang memalukan..
itu bangang nama nya..



sekian.










8 orang komen:

SiS-lin said...

Eee Sis x suke le org cmni,dh baling batu pastu sorok tngan,last2 kita yg kena kan...x suke x suke, x de kwn pun x pe dr berkawan dgn owang cmni...

mYshah said...

yeh, shah pon pernah je dipersalahkan atas mende yg xtahu pe kejadahnye

mmg WTF! haha

white rabbit said...

yup..pernah gak aku mengalami situasi dimana aku disalahkan atas kesalahan makhluk lahanat yang lain...warghh...nevermind menda dah lepas..by the way..sedap lagui coldplay neh..i love coldplay

vidadarisakura said...

memang bangang yang amat!

pal7 said...

haha..padan muka org cmni..

ayam yang berak..kita dapat busuknya..hehe

Zamz said...

adeh kelakarnya tajuk hahaha

Monkey D Luffy said...

ku tak faham... lalala

Siti Fatimah Nabihah said...

hahaha.. lawak! tajuk yang agak lawak!

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS