06 November 2012

pengalaman berlatihan industri di seremban.

assalamualaikum.

ini adalah entri auto publish. so ikut suka aku bila nak publishla kan. agak lama jugaklah dalam draft ni. tapi tu semua tak penting. entri kali ni lagi penting....kot.hehehe. macam yang semua tau, bulan julai yang lepas aku telah pun selamat memilih tempat untuk berpraktikal. dan persoalannya ialah kenapa memilih seremban..? ye aku beraktikal di seremban, di hospital tuanku jaafar.

pada aku seremban tak ada lah best sangat macam kuala lumpur. yang membezakan dua tempat ni ialah kesesakannya. kuala lumpur semua tempat pun nak jammed berbanding seremban, segalanya lebih baik, even better. sebabnya? tak banyak kesesakan lalu lintas kalau ada pun tak berejam nak hadap jammednye macam kuala lumpur. tenang je. yang bestnya seremban ni dia banyak jalan. kalau kau sesat mana-mana pun memang kau cuma perlu cari jalan ke pusat bandar je dan takkan sesat punya. walaupun pengangkutan awam agak susah dekat sini, tapi tak ada lah teruk sangat. nak pergi ke KL pun senang boleh naik bas ataupun KTM je.

makanan pun murah. orang-orang seremban pun baik-baik. cuma pemandu dekat sini je lebih kurang sama dengan orang-orang kuala lumpur. signal tak bagi, suka masuk jalan orang suka hati, main terjah je bila dekat jalan raya. aku sebagai pembonceng motor memang sangatlah takut dengan keadaan macam ni. ye buat pengetahuan kau orang aku naik motor ke tempat praktikal bersama kawanku, munirah. thanks muni jasamu di kenang. dan yang paling takut nak praktikal ni ialah aku berpraktikal di hospital. ye hospital tuanku jaafar, seremban.

waktu awal-awal masuk praktikal dekat hospital, memang menakutkan. sebabnya bengkel tempat praktikal aku ni bersebelahan je dengan bilik mayat. kau boleh bayangkan tak macam mana cuaknye aku nak tempuh 4 bulan dekat sini. setiap hari kau akan naik wad untuk buat ppm dan service mesin hospital dan semestinya kau kena melintasi bilik mayat untuk naik ke wad. cuaknye jangan cakaplah kan tapi dah lama-lama aku pun dah terbiasa. especially bila ade bau kapur barus dari sebelah bengkel. memang tau dah ade kes a.k.a kematian dekat sebelah.

sepanjang 4bulan aku praktikal dekat situ banyak pengalaman yang dapat aku kutip.belajar communicate dengan user, pergi user training, pergi outstation ke hospital area seremban, buat ppm sendiri, tulis work order, buat kerja management dan macam-macam lagi. satu pegalaman yang sangat berbeza untuk aku. dan alhamdulillah aku sudah pun selamat menamatkan pengajian selama 3tahun dengan habisnya praktikal di sini. syukur sangat-sangat aku berjaya tamatkan pengajian dengan jayanya.



6 orang komen:

Karimunjawa Kita said...

best regards,
karimunjawa jepara

Unknown said...

smoga infonya bermanfaat bagi orang banyak :)
Karimunjawa adalah kepulauan di Laut Jawa yang termasuk dalam Kabupaten Jepara, Jawa Tengah. Dengan luas daratan ±1.500 hektare dan perairan ±110.000 hektare, Karimunjawa kini dikembangkan menjadi pesona wisata Taman Laut yang mulai banyak digemari wisatawan lokal maupun mancanegara.
http://www.karimunjawaku.com

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

heroepotter said...

Jadi ingat jaman jaman kuliah :D
Yuk ke karimunjawa, buka http://karimunjawamenjanganresort.com dan pesan paket wisatanya

Karimunjawa Islands Info said...

terima kasih atas share nya

Karimunjawa Islands Info

Karimunjawa said...

mantap...infonya sangat bermanfaat kak.

Paket Karimunjawa
Travel Karimunjawa
paket wisata karimunjawa keluarga

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS