19 February 2009

cantik itu subjektif

hai semua..rindu aku tak..huahua perasan je kan..sibuk sikit minggu ni..saja malas mahu mengupdate blog..hehe harini aku nak story mory pasal cantik..okey ape yang kau orang faham dengan istilah cantik ni ek?ada volunteer nak bagi idea..?hehehe

aku tertarik nak tulis pasal cantik ni bila ada seorang member jauh aku yang dah berapa kurun aku tak jumpa then suddenly bila jumpa terus dan sempat die tanya kat aku..aku cantik tak sekarang?wtf?opss jangan salah anggap wtf = what the fish ya!! aku dengan tak semena-mena terpinga-pinga..eh betul ke die ni tanya macam ni..aku dengan slumber radak nye jawablah..cantik tu subjektif la wei..ade orang pandang kau cantik tang hidung..manis tang senyum..hahaha padahal aku langsung tak tau nak jawab ape..sorry babe!

tapi pada aku cantik tu memang subjektif..tak perlulah kau nak ber'make up' berkati bagai kalau dah sah-sah kulit kau cantik..putih bersih dan gebu gitu..mencacatkan penampilan kau aja..lain lah kalau kulit kau kusam dan berminyak perlulah kau ber'make up' siket kan..ada orang walaupun tak cantik pada wajah tapi cantik pada budi bahasa..tingkah laku..ada orang yang cantik tapi perangai macam jibrauk pun ade..hehehe..terpulang pada setiap individu itu sendiri nak menilainya..

tak cantik tak apa..janji hati kau bersih dan baik..biar cantik luaran dan dalaman..kalau cantik tapi kosong tak de nilai baik lah tak payah..sebab kecantikan wajah tu tak kekal lama..yang kekal hanyalah keperibadian yang baik..jadi bagi perempuan-perempuan kat luar sana jangan risaulah kalau kau tak cantik dan tidak mempunyai teman lelaki..aku pun tak cantik jugak ape!hahahahaha kalau ada lelaki yang cintakan kau biarlah cintakan kau kerana keperibadian kau yang sebenar dari kecantikan paras rupa..alaa macam orang tua-tua cakap yang mencintai dirimu seadanya lah..heehehe..yang penting aku nak ingatkan dekat sini..tak perlulah merendah diri kalau kau rasa kau buruk dan huduh..semua ciptaan Allah tu cantik-cantik belaka..setiap ciptaannya adalah yang terbaik sekali..jadi sebagai manusia kita perlu bersyukur dan hargai diri kita sendiri..so pedulikan apa orang nak cakap..yang penting kita jalani hidup kita sebaik mungkin ^_^

sampai sini dulu..chaowww

5 orang komen:

fezaL Mohd said...

yg penting cantek dari dalaman
lagi penting.

kalo kesihatan tk terurus.
jadi tk cantik lah.

;)

pal7 said...

jibrauk??pe tuh..hehe

cantik mesti kene luar dan dalam kan??..cantik luar tp dalam buruk, x bagus gak kan??...

Kapten Luffy said...

cantik... wanita nak cantik untuk keyakinan diri berhadapan dengan wanita dan lelaki...

Anonymous said...

Hi i am pradeep i read your article and it is really cool and awesome. Your Blog seem to be cool and Good theme too...This is my FIRST entry in having a blog I want to make new friends from all over the country and share my new experiences that i am going to have in my upcoming whole life.I think we can share everything and know more about each other….PLEASE HELP ME IN MAKING YOU AS MY FRIEND….hahaha… :lol:i have added your link kindly visit my blog and add my link.

mYshah said...

btol2, shah stuju, kne cantik dlm n luar... klo stakat muke je lawa prangai mcm setan wat pe kan...

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS