02 January 2009

Tips : 8 sikap wanita yang disukai lelaki

sumber dari tentang cinta


Wanita Solehah Perhiasan Indah di Dunia. Inilah salah satu persediaan kita untuk menjadi wanita yang disukai oleh suami. Banyak lelaki yg terpikat pada wanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.
1. Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.opss??
2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.
3. Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.
4. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan lelaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??
5. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.
6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.
7. Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.
8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona…
Inilah sifat seorang wanita yang sempurna…

13 orang komen:

epalgreen said...

ermm..
aku ade ke ciri-ciri ni?
huhu aduhai
;p ;p

zamz said...

biasala lelaki sume nak perfect hehe

::dir & fara:: said...

dir terime ape yg ade pade fara seadenye.. sebab dir pun bukannye perfect sgt pun.. ehehe.. yg penting hati mahu ikhlas menerime dn memberi.. btul x ipin?? betol! betol! betol!! see!! dir pun layan upin dan ipin tau.. hahaha

andi8lumut said...

ciri2 biasanya ada di tipe cowok playboy.. hehehe becanda.. . makasih infonya.. .

cikdoktorfalsafah(: said...

huhu :))
i love this post.

good info!

Liquid said...

eheh. ade betoi2 jgk...
but nobody's perfect kan...
terimalah sesorg itu seadanya... =)

Siti Fatimah Nabihah said...

hurm.. sumer ciri2 tue agak mencabar bagi ct?! Hahaha... xpe2 nnti ct akan jadi mcm 8 ciri tu! ahakz^^

thejijie said...

eira post lah entri ciri2 laki yg wanita suke lak..hehe..biar org laki tau skitt

danny wijaya said...

Drop by, please,


tentu saja laki-laki suka semua sifat protagonis: karena semua laki-laki pada dasarnya anak kecil. Dan anak kecil suka diperlakukan dengan cara-cara tersebut.

Kalau ada laki-laki yang enggak mengharapkan satu sifat pun dari yang tersebut itu, hmm, pasti dia pecinta tumbuh-tumbuhan.

epalgreen said...

zamz : dorang nak yg perfect tp dorunk pn xdela perfect sgt :)

dir : cintailah fara seadanye :)

andi8lumut : welcome ;p

cikdoktorfalsafah : tq

liquid : setiap org ade kelmhn n kelebhn

seety : gudluck then :)

jijie : dh bt dh pn dear :)

danny wijaya : huhu betul..betul..betul.. takpun die mst dua alam :)

Monkey D Luffy said...

beshnyer kalau jumpa yg mcm tu

adi@jember-Indonesia said...

assalam..
Non..dari 8 sikap wanita yang anda sebutkan (khususnya no. 1) bukanlah merupakan sikap wanita yang termanya disukai pria melainkan absurd. sebab "kekanak-kanakan" merupakan sifat azali yang berada dalam diri manusia ketika ia dilanda cinta (romantisme) apalagi tengah berduaan bersama kekasihnya.....!

epalgreen said...

uiks?
berdua2 bersama kekasihnya?
adehh semacam je mamat ni
;p ;p

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS