21 October 2008

tentang hati




hari ni..
banyak benda yang aku fikirkan..
bila berseorang sunyi tu jadi teman..
dan aku mula berfikir tentang apa yang telah terjadi..
tentang harapan yang menggunung dan anganan yang kian hanyut..
aku tak tau kenapa bila aku fikirkan tentang hidup..
air mata jadi terlalu murah..
sedangkan selama aku tak pernah menangis..
bukan maksud tak pernah..
tp terlalu jarang..teramat jarang..
dan hari ini aku terfikir..
kadang kadang aku perlu menangis untuk mengeluarkan
apa yang terbuku di hati..
apa yang menyerabutkan fikiran..
aku taknak aku terlalu hanyut dalam kesedihan dan masa lampau..
aku jua taknak semua kerja aku terganggu..
ramai yang ingat aku nih tak pernah ada masalah..
tak pernah rasa sedih dan sakit..
seolah2 aku ni umpama robot..
tak berperasaan..
tapi orang tak pernah tau..
macam mana aku cuba buang segala rasa sedih..
segala rasa perit..
aku pendam dan aku tak pernah ingin tonjolkan..
sebab aku taknak orang terlalu memandang aku kerana kasihan..
dan simpati..aku mahu hidup sebagaimana aku..
mahu ada sikap tegar dan tabah..
apa yang berlaku aku mahu simpan sendiri..dan bagi aku..
hati aku hanya aku yang tau..
terima kasih pada yang menerima aku seadanya

0 orang komen:

Post a Comment

setiap kata-kata adalah doa..sila betulkan niat anda dan komenlah dengan ikhlas..


best regards,
eira

EXCHANGE LINKS